Über uns:

 

Dr. med. Carmen Martin arbeitet seit 1994 freiberuflich als Dienstleisterin für forschende Pharmaunternehmen (Sponsoren) und Auftragsforschungsinstitute (CROs) in den Bereichen Medical Writing, Qualitätssicherung und GCP-Auditing.

Nach ihrem Medizinstudium arbeitete sie mehrere Jahre in internationalen Pharmaunternehmen und erwarb dort umfassende Kenntnisse in der klinischen Forschung (Monitoring, Projektmanagement, Arzneimittelsicherheit / Stufenplanbeauftragte gemäß §63a des deutschen Arzneimittelgesetzes).

 

Uli Martin hat als Tageszeitungsredakteur das Journalistenhandwerk von der Pike auf gelernt. Beim Nachrichtenmagazin Focus verantwortete er viele Jahre lang das Ressort Medien.

Als Kenner der Medienlandschaft pflegt er heute für seine Kunden beste Kontakte zu Redaktionen von Zeitungen und Zeitschriften, von Sendern und Internetportalen.

Als Autor, Producer und Consultant unterstützt er Mediziner und andere Entscheidungsträger aus dem Gesundheitswesen dabei, ihre Informationen für Patienten und Leser verständlich und attraktiv darzustellen.

Als bestens vernetzter Kommunikationsfachmann entwickelt er maßgeschneiderte Strategien und Konzepte für eine effektive Öffentlichkeitsarbeit. Er arbeitet mit versierten Grafikern, Fotografen sowie Online- und Social-Media-Spezialisten zusammen.

 

...............................................................................................

 

About us:

 

Dr. med. Carmen Martin works since 1994 as an independent contractor for research-based pharmaceutical companies (sponsors) and clinical research organisations (CROs) in the areas of medical writing, quality assurance and GCP-auditing.

After having studied human medicine she acquired comprehensive knowledge in clinical research by her several years' activity in international pharmaceutical companies (monitoring, project management, drug safety / Graduated Plan Officer according to Section 63a of the German drug law).

 

Uli Martin learned the basics of journalism as an editor of a daily newspaper.

For many years he was director of the media division of the German weekly magazine Focus.

As an expert on the media landscape, he has an established network of contacts and works with editorial offices in many newspapers and magazines as well as television stations and internet portals.

Besides, as an author, producer and consultant he supports doctors and other decision makers from the health service to show their information for patients and readers understandably and attractively.

As a very well linked up communication expert he develops tailor-made strategies and concepts for effective public relations work. He works together with experienced graphic designers, photographers as well as online and social media specialist.